Home»Biznes»OLX i Magda Masny – Allegro, robisz to źle!

OLX i Magda Masny – Allegro, robisz to źle!

0
Shares
Pinterest Google+

Grupa Allegro postanowiła uśmiercić swoją silną markę Tablica.pl i zamienić ją na globalny brand OLX. Mają prawo, nawet jeśli ten ruch wydaje się z marketingowego punktu widzenia dziwny. Zapewne jakoś to sobie jednak przekalkulowali. A poza tym – to ich sprawa. I ich udziałowców.

Rebranding tablicy komunikuje kampania nawiązująca do kultowego teleturnieju „Koło fortuny„. Moim zdaniem kreacja jest słaba, ale znów – to ich sprawa. Gusta są różne. Nawet gdybyśmy wszyscy zgodzili się, że te reklamy są obciachowe, to i tak firma ma prawo zrobić obciachową reklamę, jeśli uważa, że to będzie służyć jej biznesowi. Ich cyrk, ich małpy, ich pchły.

W reklamie występuje pierwszy (i najbardziej rozpoznawalny) prowadzący, czyli Wojciech Pijanowski. Towarzyszy mu współprowadząca o imieniu Magda. „Koło fortuny” miało dwie prowadzące: Magdę Masny i Martę Lewandowską. Najbardziej rozpoznawalna była oczywiście Magda Masny. Aby widz reklamy nie miał wątpliwości, na końcu spotu jeden z „graczy” pyta: „Czy mogę przynajmniej pocałować panią Magdę?”, jednoznacznie nawiązując do sławnego „Magda, pocałuj pana”.

Problem tylko w tym, że pani w reklamie nie jest Magdą Masny. Sama zainteresowana powiedziała mi jasno:

Nie występowałam w reklamie OLX. Nikt mi tego nie proponował. A gdyby nawet proponował, to i tak nie zgodziłabym się w czymś takm wystąpić.

Wyobraźmy sobie, że w reklamie pojawia się postać wyraźnie ucharakteryzowana np. na Shakirę. Postać ta pojawia się w dodatku w kontekście z Shakirą kojarzonym, czyli np. z mikrofonem na scenie. Na końcu reklamy zaś inny bohater reklamy podśpiewuje „Wuka wuka”, tak dla zmyłki. Jak sądzicie? Prawnicy Shakiry zacieraliby rączki?

Powiecie: no, tak, ale gdzie Magda Masny, a gdzie Shakira? Odpowiem: Nie wiem. Ale wiem, że z jakiegoś powodu twórcy reklamy umieścili taką postać w filmie i w innych przekazach kampanijnych. Mogli przecież ustawić samego Pijanowskiego na tle tablicy z odsłoniętymi literami.

Być może w prawnym starciu OLX i Magda Masny to OLX ma pozycję silniejszą. Być może na gruncie polskiego prawa reklama OLX jest w porządku. Zakładam, być może naiwnie, że ktoś w firmie i tworzącej kampanię agencji o tym pomyślał i to przeanalizował. Ale wizerunkowo to raczej słabe. Serwis ogłoszeniowy reklamujący się podróbką osoby publicznej? Kiepsko to wygląda.

A przy okazji: Sama Magda Masny ma się świetnie i spełnia się, prowadząc w Gdańsku urokliwą kwiaciarnię „Ogrody Magdy Masny„.

ilustracja: wizerunek Koła Fortuny pochodzi z Wikipedii, autorką fotografii Magdy Masny jest Iwona Wojdowska

(Visited 238 times, 1 visits today)
Nie krępuj się. Komentuj na Facebooku. Lubię dyskutować. Ach, no, i - jeśli tylko tekst Ci się spodobał, a mam nadzieję, że tak, to podziel się nim z innymi.
Poprzedni tekst

Święty Piotr - papież nieidealny

Następny tekst

Zmartwychwstanie Cichego Feministy